משא ומתן השיגי בעת גישור גירושין

גישור גירושין הינו הליך שבא לגשר בין 2 בני הזוג שנמצאים בסכסוך גירושין, וזאת במטרה להגיע להסכם גירושין מוסכם. תוך כדי הליך גישור גירושין יש לנהל משא ומתן בין עורכי הדין המיצגים את הצדדים על מנת להגיע לפשרה המיוחלת.

במהלך המשא ומתן מתגלעים קונפליקטים רבים, כגון גובה תשלום המזונות, חלוקת הרכוש, כספי הפנסיה, מכירת בית המגורים, חלוקת העסק המשפחתי, מוניטין עסקי ואישי וכדומה.

ללא ניהול משא ומתן מקצועי של עורכי הדין המיצגים את בני הזוג בעת הגירושין, טיבם של סכסוכים אלה לגבות מחיר יקר בכסף וזמן, לפעמים אף במוניטין של העסק המשפחתי או האישי והכי חשוב בבריאות שלא נדבר על הילדים המשותפים של בני הזוג.

אומנות המשא ומתן בא לידי ביטוי בעת הליך גישור גירושין

להליך גישור גירושין יתרונות רבים. היתרון המהותי והעיקרי של הליך גישור הוא העובדה כי הגישור מביט קדימה ולא אחורה, מביט אל עבר ההסכמה ויישוב הדעת, ולא עבר המחלוקת והסכסוך.

לכן יש חשיבות רבה שהליך הגישור והמשא ומתן שמתרחש בתוכו שמערב מן הסתם את המערכת היחסים האישית של בני הזוג ומלווה במתחים רבים ורגשות עזים, יגיע לסיום בהסכם גירושין ששם סוף לסכסוך בין בני הזוג, אחרת יפלסו בני הזוג את דרכם לעימות משפטי ארוך ויקר.

כאן המקום להדגיש כי אחת הסיבות לאי הצלחת הליך גישור גירושין כאשר מעורבים בו עורכי הדין של בני הזוג נעוצה בדרך ניהול משא ומתן לאורך כל ההליך עצמו.

יכולתו של עורך דין במשא ומתן קובעת את תוצאותיו

עורך דין יצחק-ארז קרט שנחשב כמנהל משא ומתן מן השורה הראשונה משלב חשיבה מחוץ הקופסה בעת משא ומתן ומוכיח כי רק נושאים ונותנים מצלחים חייבים להיות בעלי יכולת שיתוף פעולה וכושר המצאה.

עורך דין קרט מדגיש כי תמיד יש לחפש את החלופה הטובה ביותר להסכמה אפשרית בעת הליך הגישור, וכך להגיע להסכם גירושין שיגן על הלקוח ויתבצע בצורה הגונה והדדית.

חשיבות מיוחדת ניתן בעת כל הליך הגישור גירושין ליצירת אמון בין בני הזוג ועורכי דינם תוך שילוב של שלל מיומנויות וטקטיקות מסוגים שונים לשם יצירת הסכם גירושין ללא דופי ללקוח.