גישור גירושין בין עורכי הדין

בשל העובדה כי הליכי המשפט נמשכים לעתים זמן רב וכרוכים בהוצאות רבות, נוצר צורך להגיע לפתרון מהיר ויעיל יותר. הליך הגישור הנו הליך ליצירת הידברות ופתרון סכסוכים בין צדדים בכל תחומי החיים. מטרת הגישור לאפשר לצדדים להגדיר את האינטרסים והצרכים שלהם, ולנסות ביחד להגיע להסכמה משותפת לגבי הנושאים השנויים במחלוקת.

הגישור בדיני משפחה

גירושין אינם מהווים רק סיום של חוזה הנישואין מבחינה משפטית, אלא מדובר בפרידה אינטימית אשר מלווה, לעתים קרובות, במטענים רגשיים קשים עבור בני הזוג ובהם לעתים תחושות כעס, עלבון, קנאה ותסכול. לגישור בתחום הגירושין השפעה משמעותית על חיי המשפחה.
הגישור בדיני משפחה מאפשר לבני הזוג להיפרד באופן חיובי שלא יחבל ביחסי החברות ביניהם. הגישור מאפשר לבני הזוג לשמור על יחס של כבוד זה כלפי זה ושיתוף פעולה, אשר יכולים להביא לסיום הליך הגירושין במהירות וביעילות. הליך הגישור הנו הליך קצר וממוקד, המאפשר לבני הזוג להגיע להסכם גירושין בידידות ותוך כבוד הדדי, דבר החוסך מהם מאבק משפטי ממושך ויקר. המגשר הנו צד שלישי נייטרלי, אשר תפקידו לסייע לבני הזוג להגיע להסכמות, בדרך של משא ומתן חופשי כאשר אין לו סמכות להכריע בו (אלא רק לנהל את השיחות בין הצדדים).
המגשר מסייע לצדדים להגיע להסכם שיהיה מקובל והוגן בעיני שניהם. כמו כן חשוב לציין, כי הליך הגישור הוא וולונטרי וכל צד יכול להחליט להפסיקו בכל עת.

גישור באמצע הגירושים תלוי ביכולת של עורכי הדין

גישור בין עורכי הדין

ישנו יתרון כאשר הגישור נעשה בפני עורך דין שהוא גם מגשר. כאשר המגשר הוא גם עורך דין, בא לידי ביטוי שילוב של מיומנת בניהול דיאלוגים, הקשבה ופתרון קונפליקטים לצד ידע משפטי מקצועי אשר יכול להביא ליישוב הסכסוך באמצעות פתרונות יצירתיים ומתוחכמים.
עורך הדין גירושין המשמש כמגשר ניחן ביתרון שהוא מכיר את פני המערכת המשפטית המורכבת ובקיא בהליכיה. לעתים בני הזוג מעדיפים להיות מיוצגים כל אחד על ידי עורך דין שהוא גם מגשר. אפשרות זו הינה טובה ורצויה, זאת בשל הפתיחות הגבוהה ותחושת הנוחות אשר נוצרות אצל בני הזוג עקב היותם מיוצגים בנפרד, בצד העובדה ששני מגשרים מחפשים יחד את הפתרונות הטובים ביותר עבוד בני הזוג. כל אחד מעורכי הדין מכיר היטב את ענייני הלקוח שלו, והוא יוכל לשאוף להגיע להסכם אשר יענה על צרכיו. כמו כן, במידה והליך הגישור לא מצליח, כל צד יוכל להישאר עם עורך הדין שלו שימשיך לייצג אותו בבית המשפט או בבית הדין הרבני.

לסיכום, להליך הגישור יתרונות בולטים כגון:

1.עלויות נמוכות ביחס להליך המשפטי.

2.בדרך כלל ההליך קצר ואורך מספר פגישות.

3. המגשרים דואגים לאינטרסים של שני הצדדים.

4. שני הצדדים משתתפים בהליך מרצונם החופשי.

5. ההליך הנו חסוי.

6. ההליך שומר על יחסי כבוד בין הצדדים.

היתרונות שקימיים בעת הליך גישור גירושין שמעורבים בו עורכי דין


  • מאמרים נוספים רלוונטים